یزدفردا:رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به دیدار دوستانه ایران و بلغارستان گفت که قراردادی در این باره امضا نشده و او نمی‌داند این بازی چگونه از شبکه سه پخش شده است.

 

به گزارش یزدفردا:، مهدی تاج در حاشیه برگزاری کلاس‌های مربیگری فوتبال، گفت: سطح برگزاری کلاس مربیگری خیلی خوب بود و همه دوستانی که شرکت کرده بودند روی نیمکت تیم‌ها حضور دارند. مدیرعامل فولاد هم در این کلاس حضور داشت. از برگزاری این کلاس‌ها فدراسیون فوتبال ضرر نمی‌کند. در این یک سال تقریباً هر کسی که طالب این کلاس‌ها بوده و شرایطش را داشته حضور داشته و ما هم سعی کردیم کلاس‌ها را برگزار کنیم. AFC هم همکاری لازم را با ما داشته است. زمانی باید برای برگزاری این کلاس‌به مالزی می‌رفتیم اما الان در کشور خودمان برگزار می‌کنیم و مدرسش هم مدرس ایرانی است.

 

وی ادامه داد: همه چیز مهیا شده و تخفیف خوبی هم دادیم چون خیلی گران می‌شد و ممکن بود از عهده همه برنیاید. الان هتل و سالن و ابزار آموزش برای فدراسیون است و شرایط خوبی برای برگزاری این کلاس فراهم شده است.

 

رئیس فدراسیون فوتبال درباره این موضوع که فدراسیون برای حق پخش دیدار بلغارستان با مشکلاتی روبه‌رو شد، گفت: برای پخش و حق پخش باید صحبت جامعی انجام شود. درباره بازی با بلغارستان ما تا آخرین لحظه دنبال این بودیم تفاهمنامه‌ای امضا شود و خود صداوسیما هم دنبال آن بود که البته این تفاهم‌نامه انجام نشد و بعد هم بازی پخش شد. 11 کشور امتیاز این بازی را خریده بودند، یک شبکه سوئدی، 2 شبکه آلمانی و 3 شبکه بلغاری خریده بودند و نمی‌دانم به چه شیوه‌ای این بازی پخش شد. باید برای منابع و دستگاه‌های بالادستی یک حرف منظمی داشته باشیم و بگوییم که این بازی با قرارداد یا بدون قرارداد پخش شده است. این بازی که گذشت و امیدوارم سایر بازی‌ها با قرارداد با صداوسیما پخش شود.

 

تاج در پاسخ به این سؤال که منافع فدراسیون فوتبال در این ماجرا لحاظ شده است؟ خاطرنشان کرد: ما هیچ پولی نگرفتیم. تا آخرین لحظه گفتند 30 هزار دلار می‌دهند ولی قراردادی با فدراسیون بابت 30 هزار دلار منعقد نشده است. آنچه مسلم است صرف نظر از هر مبلغی باید هر پخشی با قرارداد انجام شود. امیدواریم برای با آنگولا این اتفاق بیفتد و ما با قرارداد بازی را پخش کنیم.

 

رئیس فدراسیون فوتبال درباره موضوع مطرح شده درباره برگزاری دربی در قطر و اینکه مخالفت‌هایی صورت گرفت و از سوی فدراسیون فوتبال این موضوع تکذیب شد، خاطرنشان کرد: چیزی که من می‌توانم بگویم این است که این موضوع تکذیب می‌شود و این دیدار در قطر برگزار نخواهد شد.

 

تاج در پاسخ به این سؤال که ورزشگاه آزادی به دربی تهران و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا می‌رسد؟ گفت: مشکل چمن وجود دارد و در کمپ خودمان هم مشکل آب داریم که تأمین شد و الان در زمین شماره 2 چمن خوبی داریم. زمین شماره یک هم ما خودمان آب ندادیم چون باید تا چند روز آینده خاک‌برداری و مثل زمین شماره 2 لوله‌گذاری کنیم. تیم‌های ملی می‌توانند از زمین شماره 2 کمپ استفاده کنند. چمن ورزشگاه آزادی هم آماده می‌شود و مشکلی برای برگزاری بازی‌های آسیایی و دربی ندارد. امروز نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس، سپاهان و نساجی زدیم و از آنها خواستیم که ستاد بازی‌های آسیایی درست کنند، چون باید از حریفان‌شان میزبانی و تمام شرایط میزبانی از جمله استقبال فرودگاه و هتل را مهیا کنند.

 

وی در واکنش به این موضوع که چه درخواستی از هواداران نمایندگان ایران در مصاف با حریفان عربستانی دارد که مشکلی در برگزاری مسابقات به وجود نیاید، گفت تا 5 سپتامبر (15 شهریور) وقت داشتیم تا مسئله میزبانی‌مان را حل کنیم. گفته بودیم باشگاه‌ها زمین‌های بی‌طرف‌شان را معرفی کنند ولی در آخرین ساعات توانستیم تفاهمنامه‌ای با فدراسیون عربستان منعقد کنیم که در یک بند صراحتاً اعلام شد تیم‌های باشگاهی‌ و ملی‌مان می‌روند و می‌آیند. این موضوع را AFC از ما درخواست کرده بود که ما انجام دادیم. ستادی در فدراسیون تشکیل شده و ستادی هم باید در باشگاه شکل گیرد تا به بهترین نحو بتوانند از طرف عربستانی و باشگاه‌های دیگر میزبانی کنند. مطمئن هستم که این مهم به نحو احسن انجام می‌شود.

 

تاج در خصوص اینکه یک شرکت بیمه‌ای از کریستیانو رونالدو خواسته به بهانه عدم امنیت همراه النصر به ایران نرود، خاطرنشان کرد: حرف بسیار بیجایی است و شنیدن این موضوع به عنوان یک ایرانی توهین به ما محسوب می‌شود. رونالدو راحت به ایران می‌آید و ما هم بازی‌های بسیار مهمی را در کشورمان میزبانی کردیم و مشکلی نداریم. ما به طرف عربستانی اطمینان دادیم که هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

 

وی درباره شکایت باشگاه شاهین بوشهر و کوتاهی دبیرکل فدراسیون و گلایه مدیران استقلال گفت: دنبال این موضوع هستم تا جلسه‌ای با مسئول بین‌الملل و دبیرکل داشته باشم. آنها هم حرف‌هایی دارند که این موضوع 45 روز قبل در سامانه استقلال آمده بود و آنها باید در آن 45 روز مسئله را حل می‌کردند. می‌خواهیم در جلسه‌ای این مشکل را حل کنیم.

 

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که امکان این هست که دربی 102 با VAR برگزار شود؟ تصریح کرد:  AFC دیروز نامه‌ای به ما زده است و حدود 20 نفر را معرفی کرده که فدراسیون فوتبال باید هر 20 نفر را میزبانی کند و برای VAR بیاورد. 15 نفر از آنها عوامل VAR و 5 نفر هم داور هستند که باید در اتاق بنشینند. تعهد ما به AFC این بوده که اتاق را ما تأمین کنیم و تجهیزات را هم آنها بیاورند. ما هم اتاق VAR را در ورزشگاه آزادی تأمین کردیم و امروز هم سهیل مهدی به ورزشگاه آزادی می‌رود و بازدید می‌کند تا اگر نقصی داشته باشد برطرف کنیم تا بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود. برای دربی هم باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

 

وی درباره شکایت باشگاه‌ها از سپاهان گفت: این موضوع به کمیته انضباطی رفته است. امروز جلسه‌ای برای حمایت از باشگاه‌های آسیایی در سازمان لیگ برگزار می‌شود و ممکن است  حمایت‌های دیگری از نمایندگان آسیایی انجام شود. بحث تخلف سپاهان در صلاحیت کمیته انضباطی است و در صلاحیت من نیست.

 

 

 

منبع: تسنیم

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا